Trening funkcjonalny

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Dla kogo trening funkcjonalny ?

Trening funkcjonalny przeznaczony jest dla wszystkich!! Zarówno osoby z długim a także krótkim stażem treningowym mogą wynieść wiele korzyści z takiego rodzaju zajęć.

Co to jest trening funkcjonalny ?

Trening funkcjonalny można określić jako zajęcia mające na celu poprawę określonej funkcji związanej z ruchem fizycznym. Najpopularniejszymi funkcjami wymagającymi korekty, które jednocześnie są podstawowymi czynnościami to:

wstawanie/siadanie

podnoszenie czegoś z ziemi

odkładanie czegoś na ziemię

Problemy z tak podstawowymi czynnościami jak te wyżej wymienione wynikają niestety z obecnych trendów naszego życia. Bezsprzecznie mówimy tutaj o pracy, która w wielu przypadkach ukierunkowana jest na pracę siedzącą. Prawdopodobnie każda osoba pracująca na zasadach home office czuła dyskomfort w odcinku lędźwiowym/krzyżowym bądź piersiowym kręgosłupa. Jeśli tak to niewątpliwie należy rozpocząć działania ukierunkowane w celu poprawy stanu zdrowia fizycznego.

Jak powinien wyglądać trening funkcjonalny ?

Jako trener personalny jestem w stanie tak zaplanować trening indywidualny tak aby poprawa naszych funkcji pomogła w codziennym życiu. Trening personalny powinien opierać się na ćwiczeniach wielostawowych. Aby polepszyć wyniki takiego treningu powinniśmy korzystać z wolnego sprzętu (sztangi,sztangielki,kettle,trx). Wpłynie to pozytywnie na angażowanie wielu partii mięśniowych podczas pojedynczej jednostki treningowej. Ważnym elementem oprócz samego treningu jest także poprawa mobilności oraz stabilności naszego ciała. Aspekty te osiągniemy przez rolowania, rozciągania oraz pracę w pozycjach utrudniających równowagę.

Reasumując jeśli czujesz potrzebę naprawy swojego ciała i braku pomysłu jak to zrobić zapraszam na indywidualny trening personalny ukierunkowany na poprawę funkcjonowania w życiu codziennym.

Znajdziesz mnie w Kraków Ruczaj – Podgórze