Redukcja masy ciała

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Dla kogo redukcja masy mięśniowej ?

Dla wszystkich osób chcących zrzucić zbędne kilogramy.

Jakie elementy są najbardziej istotne podczas redukcji ?

Jako trener personalny często spotykam się z różnymi celami treningowymi. Jednym z częściej wybieranych jest redukcja masy ciała czyli utrata zbędnych kilogramów. Zanim przejdziemy do pozbywania niepotrzebnej tkanki tłuszczowej najpierw powinniśmy przeanalizować czynniki wpływające na zbyt dużą wagę którymi są:

  • Złe nawyki żywieniowe (nadwyżka kaloryczna)
  • Brak Ruchu
  • Siedzący tryb życia
  • Stres/brak snu.
  • Problemy hormonalne
  • Choroby psychiczne

Powyższe pkt. pokazują jakie czynniki mają wpływ na skład naszego ciała oraz wiele innych elementów, które są konsekwencją zbyt wysokiej masy ciała. Postaram się pokrótce wyjaśnić każdy czynnik oprócz dwóch ostatnich, ponieważ są to czynniki podlegające analizie specjalistów/lekarzy.

Najczęstszą przyczyną nadwagi są złe nawyki żywieniowe można przez to rozumieć: źle zbilansowane posiłki, korzystanie z produktów przetworzonych, nieregularne jedzenie, także podjadanie (często wynikające z chorób psychicznych oraz zaburzeń emocjonalnych). Brak ruchu oraz siedzący tryb życia niestety przy ówczesnych trendach życia występuje bardzo często. Praca, dom, dzieci jest to częste koło które się zapętla i ciężko wcisnąć gdzieś ruch fizyczny. Stres i także brak snu są to elementy łączące się bezpośrednio z pracą i obowiązkami domowymi.

Dlatego jeśli redukcja masy ciała ma zostać przeprowadzona prawidłowo powinniśmy postarać się zmienić powyższe przesłanki decydujące o zbyt wysokim poziome tkanki tłuszczowej.

Co zrobić aby redukcja masy ciała została przeprowadzona prawidłowo ?

Jako trener personalny jestem w stanie wskazać elementy, na których musimy się skupić. Na początku powinniśmy się postarać wprowadzić regularność w naszym odżywianiu. Trzy – cztery pełnowartościowe (dobrze zbilansowane pod względem makro oraz mikro elementów) posiłki w zupełności wystarczą. Mit o jedzeniu 5-6 potraw dziennie został już dawno obalony. Najważniejsze żeby po wyliczeniu zapotrzebowania energetycznego danej osoby wprowadzić ujemny bilans kaloryczny to po pierwsze. Dobra redukcja masy ciała nie może odbyć się bez ruchu fizycznego, który spowoduje zwiększenie wydatku energetycznego w ciągu dnia oraz spowoduje że nasze ciało po zrzuceniu zbędnych kilogramów będzie wyglądało znacznie lepiej.

Podsumowując wysiłek fizyczny o raz lepsze odżywianie będą miały ogromny wpływ na nasz układ hormonalny co bezpośrednio przełoży się na sen oraz regenerację a to pozytywnie wpłynie na nasze skupienie np w pracy.

Jeśli jesteś gotowy/a pozbycie się zbędnych kilogramów – chętnie pomogę, ułożę plan treningowy oraz dietetyczny i odpowiednio zmotywuje. Znajdziesz mnie w Kraków, Ruczaj – Podgórze.