Trening mocy mięśniowej

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Moc mięśniowa jest to określenie ostatniego już etapu przygotowania motorycznego zawodnika. Mocą mięśniową możemy określić prędkość osiągnięcia jak najwyższej siły w jak najkrótszym czasie.

Co determinuje moc mięśniową?

Jako trener personalny od przygotowania motorycznego mogę stwierdzić iż głównymi czynnikami deprymującymi moc mięśniową jest liczba jednostek motorycznych zaangażowana w skurcz oraz tempo – w jakim wyżej wymienione włókna są pobudzane.

Cel treningu mocy mięśniowej

Podstawowym oraz głównym celem jaki ma przynieść trening mocy mięśniowej jest transformacja siły mięśniowej na zwiększenie tempa wykonywania czynności ruchowych.

Trening mocy mięśniowej

Planowanie mikrocyklu

W planowaniu mikrocyklu ukierunkowanego na poprawę mocy siłowej powinniśmy brać parę elementów pod uwagę. Obciążenie zewnętrzne oraz tempo wykonywania ruchu. Ostatnim istotnym elementem który warto brać pod uwagę jest także liczba powtórzeń. W zależności od dyscypliny którą uprawiamy układając plan treningowy korzystamy z ćwiczeń typu przysiady oraz wyciskania, ale także korzystamy z plyometryki. Obciążenia na początku planu powinny być dość wysokie 60-80% CM co wiążę się z małą liczbą powtórzeń w serii(2-5). Natomiast w kolejnym mikrocyklu zmniejszamy obciążenia do 40-60% CM jednocześnie zwiększając liczbę powtórzeń w serii(4-8). W ostatnim etapie korzystamy głównie z plyometryki (praca z własnym ciężarem ciała), powtórzenia w serii mogą dochodzić nawet do 10. W każdym etapie pracy nad mocą mięśniową istotnym elementem jest przerwa między poszczególnymi seriami, odpoczywamy do pełnego wypoczynku.

Zapraszam na trening mocy mięśniowej, który prowadzę w Krakowie – dzielnice: Ruczaj oraz Podgórze.