Trening siły mięśniowej

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kolejnym elementem przygotowania motorycznego jest trening polegający na budowie siły mięśniowej.

Założenia treningu siły mięśniowej

Głównym założeniem treningu siły mięśniowej jest zbudowanie jak największych możliwości siłowych dolnych bądź górnych partii ciała w zależności od potrzeb zawodnika. Budowanie siły mięśniowej ma na celu przygotowanie naszych włókien mięśniowych do ostatniego etapu czyli budowania mocy mięśniowej. Po drugie do zabezpieczenia naszego układu stawowego do pracy na wysokich obciążeniach zewnętrznych co w przyszłości przełoży się na unikaniu kontuzji podczas maksymalnego wysiłku .

Full Body Workout

Jako trener personalny przygotowania motorycznego w planowaniu mikro cyklu treningu siły mięśniowej skłaniam się ku wykorzystaniu tzw. planu treningowego FBW (Full Body Workout). Trening ten polega na bodźcowaniu wszystkich grup mięśniowych na jednej sesji treningowej. Obciążenia w treningu będą oscylować od 90% do 100% naszych obciążeń maksymalnych. Zakres powtórzeń w jakich będziemy pracować mieści się w przedziale 1-5. Czas trwania tego rodzaju treningu oczywiście w zależności od możliwości podopiecznego i jego potrzeb. Waha się od 4 do 8/10 tygodni.

Trening siły mięśniowej

Trening siły mięśniowej składa się z ćwiczeń wielostawowych, które będą budować siłę naszych mięśni.

Dla przykładu jeśli nasz podopieczny potrzebuje zbudować siłę dolnych partii skupimy się na wszelkiego rodzaju ciągach i przysiadach. Natomiast jeśli osoba trenująca musi zbudować siłę górnych partii ciała skupimy się na wszelkiego rodzaju wyciskaniach. Będziemy je wykonywać przy pomocy sztangi/sztangielki/kettla stojąc/leżąc/siedząc.